Hoe kan ik starten met Google Ads?

Hier proberen wij zo goed mogelijk uit te leggen hoe ook jij kan starten met adverteren op Google Ads

Official Google Partner Google Ads
Premier Google Partnet
unnamed

Starten met Google Ads?

Starten met Google Ads? Voor iemand die nog nooit met Google Ads heeft gewerkt kan het hele idee vrij lastig zijn. Simpel gezegd: Je betaald om boven aan te staan in Google. Máár je betaald pas wanneer ook iemand daadwerkelijk op jou heeft geklikt.

Effectief adverteren binnen Google Ads

Het is de bedoeling dat we winstgevend en effectief gaan adverteren. Hiervoor willen we natuurlijk de beste zoekwoorden gebruiken in combinatie met de beste advertentie tekst. Dit is een proces welke wij wekelijks verbeteren om uit eindelijk overtreffende resultaat te behalen.

Hoe weten wij nou welk zoekwoord werkt?
En hoe weten wij nou welke advertentie goed werkt?

Dit doen wij door alle data te analyseren in verhouding met de uitgegeven kosten. Wij vinden het belangrijk om vooraf een uitgebreid zoekwoorden onderzoek te doen en deze voor te leggen aan onze klant. Hier kan de klant aangeven welke hij wel en niet goed vind. Wanneer we dit proces hebben doorlopen gaan wij de hele Google Ads campagne opzetten.

Na een aantal dagen zie je in het Google Ads campagne overzicht belangrijke data, je kan precies zien hoeveel euro je hebt uitgegeven, tegen hoeveel kliks en tegen hoeveel conversies/aanvragen/sales..

Deze data gaan wij optimaliseren en verder uitwerken in onze lopende campagne. Ook kijken wij heel erg naar zoekwoorden welke juist niet werkten. En welke niet tot een conversie zorgden. Deze gaan we uitsluiten zodat het budget alleen maar besteed wordt aan relevante zoektermen.

Winstgevend adverteren en dagelijks nieuwe klanten ontvangen!

Hoe mooi klink het? Dit is wat elke ondernemer wilt hebben natuurlijk voor zijn bedrijf. Hierbij wil ik als advies mee geven gebruik de juiste techniek, let goed op de negatieve zoektermen en uitsluiten wat simpelweg niet converteert naar een aankoop of aanvraag.

Dit is waar veel bedrijf eigenaren de fout maken, dat ze oordelen op gevoel. Zij vinden dat een bepaalde zoekterm goed is. Maar uit de data is gebleken dat ze ten eerste veel te veel betalen voor een conversie, of deze heeft niet eens een conversie opgeleverd maar wel al honderden euro’s uitgegeven aan marketing budget. Dan is het gewoon heel verstandig om deze zoekterm uit te zetten.

Gelijk een goede start maken!

Wij maken het nog steeds regelmatig mee dat we worden gebeld door een nieuwe potentiele klant die vraagt of wij naar zijn Google Ads campagne willen kijken. Dan zien wij dat er totaal geen structuur is aangebracht in verhouding met het Campagne > Advertentie Groep > Zoekwoord.

Op deze manier krijgen bedrijven vaak veel te hoge kosten en zijn ze niet effectief aan het adverteren.  Voor deze techniek gebruiken wij de SKAG methode. Oftewel Single Keyword Ad Group. Dit houd in, wanneer wij een campagne opzetten, maken wij voor elke zoekterm een advertentie groep met 2 advertenties.

Dit zorgt er voor dat de door klik ratio (CTR) vele male hoger zal zijn! En dit zal automatisch de kosten per klik prijs verlagen.

Hoe kan ik mijn website organisch hoger laten scoren op Google?

Vrijblijvende Offerte Aanvragen

Laat uw gegevens achter zodat wij binnen 24 uur contact met u op kunnen nemen.

Terug Bel Verzoek

Wilt u liever dat wij u terug bellen? Laat ons weten wanneer het u het beste uit komt: