Case Studie: € 348.400,- Omzet Met Google Ads!

Lees hieronder stap voor stap hoe wij dit project succesvol hebben gemaakt! Hier beschrijven wij in 4 fase’s het hele traject..

Official Google Partner Google Ads
Premier Google Partnet

De Resultaten 📈

In de afgelopen maanden hebben wij wekelijks de campagne geoptimaliseerd en opgeschaald om overtreffende resultaten te behalen.

In de foto hiernaast kan je zien dat we in 13 maanden tijd € 29.709,47 euro hebben uitgegeven. Maar daarentegen zijn er 639 conversie’s gemaakt, elke conversie staat gelijk aan gemiddeld € 600,00 omzet. en dat wil zeggen dat wij in 13 maanden tijd      € 348.400,- euro hebben omgezet dankzij Google Ads!

online_marketing_2018

Fase 1: Onderzoek

Wij hebben een aanvraag gekregen van een dakdekkersbedrijf omdat zij meer klanten wilde hebben. Voorheen haalde zij werk via Werkspot of andere offerte aanbieders, maar zij merkte ook dat dit niet heel erg winstgevend was omdat de concurrentie super groot is.

Na overleg en akkoord op onze offerte zijn wij gelijk aan de slag gegaan met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Dat houdt het volgende in:

  • Relevante Zoektermen Analyseren
  • Advertentie Mogelijkheden
  • Concurrentie onderzoek
  • Website Conversie Analyse

Dit houdt in dat wij verschillende invalshoeken hebben bekeken waarop dit bedrijf gevonden kan worden. We hebben niet simpelweg wat zoektermen gebruikt. We hebben brede zoektermen gebruikt die wij later beter kunnen gaan optimaliseren.

Fase 2: Campagne's Opbouwen

Na een uitgebreid onderzoek hebben wij alle data die wij hebben kunnen verzamelen in een Google Ads Campagne gezet en hier SKAG campagne’s van gemaakt. Dit houdt in Single Keyword Ad Groups. Op deze manier verkrijgen wij een hoge CTR en een hoge relevantie score. 

Doordat wij deze techniek gebruiken, levert dit ons een voordeel op waardoor de kosten per klik goedkoper worden en de kans groot is dat je voordelig(er) in de top 3 staat.

Fase 3: Data Optimaliseren

In de afgelopen weken hebben wij veel data ontvangen van zoektermen welke de klant heeft ingetypt. We kunnen nu precies zien welke zoektermen goed zijn en welke juist niet. 

Hierbij is het belangrijk om voldoende uit te geven, zodat er ook voldoende data is om over te beslissen. Ook is het belangrijk dat er resultaat is! Wanneer een campagne of zoekterm geen resultaat oplevert, is het belangrijk dat je deze niet gaat optimaliseren maar gaat uitschakelen!

 

Fase 4: Meer Rendement Behalen

We willen juist zoveel mogelijk rendement behalen van het budget dat wij uitgeven op deze campagne. Dat gaan wij doen door middel van de negatieve zoekwoorden, welke geen resultaat hebben opgeleverd, uitsluiten en zorgen we ervoor dat het bedrijf hier niet meer op gevonden wordt. Omdat het toch niks oplevert! 

De goedlopende en winstgevende zoekwoorden hebben we gebruikt om nieuwe SKAG’s campagne’s op te zetten waarvan we nu het budget kunnen gaan opschalen om meer rendement te krijgen.

Vrijblijvende Offerte Aanvragen

Laat uw gegevens achter zodat wij binnen 24 uur contact met u op kunnen nemen.

Terug Bel Verzoek

Wilt u liever dat wij u terug bellen? Laat ons weten wanneer het u het beste uit komt: