Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meer leads voor jouw bedrijf

Meer Leads

Meer leads voor jouw bedrijf? In dit blog artikel ga ik je alles vertellen over ‘leads’. Wat zijn leads? Hoe kom je aan leads? En nog veel meer relevante informatie over het punt leads genereren. Je wilt namelijk als bedrijf zoveel mogelijk leads hebben.

Wat kan je verwachten in dit artikel?

  • Wat zijn leads?
  • Wat zijn koude leads?
  • Wat zijn lauwe leads?
  • Wat zijn warme leads?
  • Gegevens inkopen voor jouw bedrijf
  • Hoe kom ik aan kwaliteitsvolle leads?
  • Leads genereren via je website
  • Leads genereren via Social Media
  • Leads genereren via Google

 

wat is een lead

 

Wat zijn leads?

Wat zijn leads? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld. Want een lead is geen klant! Laten we dat eerst even voorop stellen. Een lead is een contactpersoon wie misschien klant van jou kan worden.

Dus als ik, bijvoorbeeld, een lead ontvang, dan heb ik de gegevens van iemand die geïnteresseerd is in mijn diensten. Simpel gezegd, een lead is een potentiële verkoopkans voor jouw bedrijf! Je hebt namelijk de gegevens van iemand die misschien wel gebruik wilt maken van jouw diensten!  Uiteraard zit er een verschil in de kwaliteit van leads! Zo heb je koude leads, lauwe leads en warme leads! Laten we bij het begin beginnen.

De drie lead fases

Wat zijn koude leads?

Als jij een koude lead hebt, dan heb jij de gegevens van iemand die binnen jouw doelgroep past. Deze persoon weet alleen nog niet dat jij hem gaat benaderen. Vaak werken call centers met grote lijsten met koude leads die een voor een worden opgebeld. Je krijgt hier vaak een “Nee” te horen dus je moet wel opgewassen zijn tegen negativiteit! Vaak moet je tientallen tot honderden nummers draaien voordat daar iets concreets uit komt.

Wat zijn lauwe leads?

Als jij een lauwe lead hebt, dan heb jij de gegevens van iemand die binnen jouw doelgroep past. Deze persoon heeft zichzelf opgegeven voor jouw diensten. Deze staat er dus voor open om benaderd te worden. De kans dat je hier resultaat gaat halen is dus veel groter dan bij de koude leads! In mijn optiek begint het hier pas leuk te worden om gesprekken te voeren met potentiële klanten. Dit is omdat de mensen weten dat er gebeld gaat worden. Dan heb je automatisch al een heel ander gesprek als wanneer je iemand op belt die het eigenlijk helemaal niet verwacht..

Wat zijn warme leads?

Een warme lead is iemand die zich speciaal bij jou heeft aangemeld bij jouw bedrijf. Iemand die een afspraak heeft ingepland zodat jij zijn probleem kan oplossen. Deze categorie leads staan vaak te springen om een samenwerking met jouw bedrijf aan te gaan! Ik hoef je dus niet te vertellen dat deze categorie leads het leukste is om te bellen! De gesprekken zijn leuk en je maakt ook nog eens veel makkelijker sales!

Vaak heb je een warme lead zelf warm gemaakt, bijvoorbeeld, als je begint met de koude leads bellen, dan komt daar een vervolggesprek uit oftewel een follow up. In het eerste gesprek heb je hem dus geïnformeerd (warmer gemaakt). In het tweede gesprek heb je dus vaak een lauwe of warme lead.

Gegevens inkopen voor jouw bedrijf of onderneming

Als jij een bedrijf hebt, wil jij natuurlijk zoveel mogelijk leads hebben. Dit zijn bovendien verkoopkansen voor jouw bedrijf. Je kunt ervoor kiezen om deze leads in te kopen. Uiteraard hebben wij dit ook geprobeerd maar hier hebben wij toch onze mening over!

  1. Concurrentiestrijd
    Deze leads worden niet alleen aan jou doorverkocht, dus zal er een concurrentiestrijd plaats vinden. En zeg nou eens zelf. Zou jij jouw werk willen onder prijzen? Nee, en dat is ook helemaal niet nodig!
  2. Geen kwaliteitsvolle leads
    Deze leads worden op grote schaal gegenereerd. Er wordt hier dus niet gekeken naar de kwaliteit van de lead. Deze leads zijn dus niet direct van plan om de knoop door te hakken.

Uiteraard zijn er ook nog veel meer mogelijkheden om aan leads te komen! Deze ga ik je nu stap voor stap uitleggen!

Hoe kom ik dan aan kwaliteitsvolle aan leads?

Als jij kwaliteitsvolle leads wilt hebben, dan is de beste manier om te gaan werken aan jouw zichtbaarheid! Heel simpel gezegd, als een klant jouw dienstverlening op Google intypt. Sta jij dan bovenaan?

Als het antwoord “Nee” is. Dan kan dit een reden zijn waarom er op dit moment geen of niet genoeg leads binnen komen.

Zo kan je bovenaan in Google komen op twee manieren! Dat kan met SEO of SEA. Hier hebben wij een uitgebreid blog artikel over geschreven wat dit nu precies inhoudt! Ik zal het hier in het kort nog eens uitleggen!

SEO betekent Search Engine Optimalisation. En in het Nederlands: Zoekmachine Optimalisatie. Dat houdt in dat jouw website wordt geoptimaliseerd om op de organische plekken in Google te komen. Onder de betaalde advertenties dus.

Deze advertenties zijn weer een onderdeel van SEA, Search Engine Advertising. Oftewel Zoekmachine Adverteren. De naam zegt het al, je gaat dus adverteren op Google. Waardoor je direct op relevante zoektermen bovenaan komt. Wanneer je dit doet, stuur je dus direct veel zoekverkeer naar je site.

Leads genereren via je website

Wanneer je de bovenstaande methode gebruikt dan komen deze leads voornamelijk via jouw website binnen. Uiteraard is het van belang dat jouw website hierbij goed is ingesteld. Om het meeste resultaat uit je website te halen hebben wij een gratis e-book gemaakt: “Mijn website levert klanten op”. Hierin geven wij ontzettend veel tips mee hoe jij meer uit je website kan halen.

Jouw website is de plek waar ze binnen komen, als je website dan niet optimaal is ingesteld dan loop jij hierdoor dus leads op mis! En dat zou natuurlijk zonde zijn. Wil jij weten hoe jij jouw website beter voor jou kan laten werken, dan zou ik zeggen, download het e-book gratis! En laat ons weten wat je ervan vindt!

Leads uit social media

Leads genereren via Social Media

Ook kunnen bedrijven vaak heel makkelijk leads genereren via Social-media kanalen zoals: Facebook, Instagram, LinkedIn & Snapchat! Denk er eens over na. Ook jouw doelgroep is waarschijnlijk op een van deze kanalen te vinden.

Zo kan je heel simpel eens connecten met deze mensen (wat je ook nog eens geen geld kost). Daarnaast kan je ook adverteren op al deze kanalen. Dus je kan dus gericht op interesses jouw advertentie aan iemand laten zien.

Neem als voorbeeld: Stel ik verkoop honden brokken dan kan ik mijn advertentie aan mensen laten zien wie geïnteresseerd zijn in honden. Ook kan je de leeftijdscategorie aanpassen, dus als we deze bijvoorbeeld op 28+ zetten dan target je volwassen mensen. Deze leeftijd heeft meestal al een eigen huis, en dus misschien ook wel een huisdier. Als iemand deze advertentie dan ziet, dan is het relevant genoeg voor hem/haar om door te klikken naar jouw website.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Reacties

Laat een Reageren

U kunt deze gebruiken HTML tags en attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Elke dagen tientallen leads uit je website halen?

Mijn website levert klanten op
Bijna klaar 95%

Waar mogen wij het ebook heen sturen?