Hoe krijg je meer kliks voor het zelfde marketing budget
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

4 tips om meer resultaat te halen uit jouw Google Ads campagne

Google Ads tips om meer rendement te behalen uit jouw online marketing campagne. In dit artikel ga ik je ontzettend veel tips en advies geven over Google Ads. Dankzij Google Ads hebben wij voor meerdere bedrijven samengeteld voor miljoenen aan omzet gerealiseerd. Mijn naam is Frenzo, een van de eigenaren van Marketing Metrics. Wij zijn een online marketing bureau dat zich heeft gespecialiseerd in het voeren van online marketing campagnes via: Google Ads en Facebook Ads.

In dit artikel ga ik de volgende onderwerpen aanhalen en uitleggen waarom ik met een bepaalde strategie werk.

  1. Hoe krijg je meer kliks voor hetzelfde marketing budget
  2. Hoe krijg je meer conversies voor hetzelfde marketing budget?
  3. De basis fundamenten van een salespage
  4. Opvolgen van jouw leads

Opzoek naar tips om jouw Google Ads campagne te verbeteren? Heb jij momenteel een Google Ads campagne draaien, en vind jij dat hiervan de resultaten tegenvallen? Blijf dan vooral lezen! Ik ben er van overtuigd dat deze 4 tips jouw Google Ads campagne enorm kunnen verbeteren!

Hoe krijg je meer kliks voor het zelfde marketing budget

Hoe krijg je meer kliks voor hetzelfde marketing budget?

Een goedkopere klik prijs zorgt niet alleen voor meer zoekverkeer, het zorgt ook voor meer sales, leads & klanten! Je moet het zo zien. Wanneer jij bijvoorbeeld € 1,- per klik betaald, dan krijg je voor € 100,- honderd mensen op jouw website. Maar wanneer jij de kosten kunt verlagen naar € 0,50 cent dan krijg jij opeens dubbel zoveel zoekverkeer. Dus als jij bij honderd website bezoekers 4 leads krijgt, is het logisch dat je dat aantal ook gaat verdubbelen.

Dit klinkt interessant he!

Google Ads SKAG Methode

Een goedkopere klik prijs krijg je door een zo relevant mogelijke advertentie te maken voor jouw zoekterm. Denk hier bij aan de SKAG methode (Single Keyword Ad Group).

Dat houd in dat je een zoekterm per advertentie groep plaatst, in deze advertentiegroep kan je meerdere advertenties plaatsen die dan voor honderd procent relevant zijn aan jouw zoekterm.

Wanneer je deze methode toepast, zal jij niet alleen goedkopere kliks krijgen, maar ook zal jij winnen van jouw concurrentie in de Google Ads veiling. De Google Ads veiling is een formule die bepaald op welke positie jij komt te staan. Zonder deze veiling zouden de mensen met meer geld iedereen kunnen domineren, omdat zij de mogelijkheid hebben om elke dag voor duizenden euros te gaan adverteren.

Gelukkig werkt de veiling als volgt:

  1. Er wordt gekeken hoe relevant jouw advertentie is die gekoppeld is aan jouw zoekterm.
  2. Er wordt gekeken hoelang een persoon op jouw website blijft
  3. En er wordt gekeken naar wat jouw bieding is

Hoe werkt de Google Ads veiling

Op deze manier wordt het adverteren op Google zo ‘eerlijk’ mogelijk gemaakt.

Bedenk ook dat Google een platform is om mensen zo goed mogelijk aan het juiste antwoord te helpen. Google zou namelijk een slechte zoekmachine zijn als ik niet het juiste antwoord krijg waar ik naar op zoek ben.

Hoe krijg je meer conversies, leads of sales voor hetzelfde marketing budget?

Eigenlijk wanneer je de bovenste situatie toepast, zal jij al meer conversies krijgen tegen hetzelfde marketing budget. Maar om juist nog efficiënter te werk gaan raad ik je aan om te gaan split testen.

Zo stuur jij in jouw marketing campagnes mensen naar een bepaalde landingspagina. Op deze pagina probeer jij jouw dienst of product zo goed mogelijk te ‘verkopen’, zodat deze website bezoekers zich aanmelden bij jou voor bijvoorbeeld een gratis offerte, webinar of misschien wel een aankoop.

a/b split testen

Deze landingspagina wil je natuurlijk gaan split testen, want vaak heb je verschillende invalshoeken over hoe jij jouw dienst of product kan verkopen.

Maak van jouw dienst of product meerdere pagina’s met verschillende invalshoeken:

  1. Speel in op emotie
  2. Speel in op pijn punten
  3. Maak een resultaat gerichte landingspagina
  4. Speel in op de behoeftes van jouw website bezoeker

Zo kan jij dus verschillende langingspagina gaan testen om te onderzoeken welke nou precies het beste resultaat geeft.

Hoe moet je split testen

Ik durf namelijk te wedden dat wanneer jij dit gedaan hebt jouw kosten voor minimaal 20% kunnen dalen. Op deze manier kan jij voor hetzelfde marketing budget, méér klanten, leads of aankopen genereren.

De basis fundamenten van een salespage

Wat maakt nou een website een goede website? Wat maakt een salepage nou een goede pagina?

In mijn ogen is een website pas ‘goed’ als deze ook echt structureel nieuwe leads en klanten oplevert.

Wanneer is mijn website af? In dit geval is in mijn inzicht mijn website nooit af! Ik kan namelijk elke week wel een nieuwe blog toevoegen, of aanpassingen toevoegen, artikelen aan mijn kennisbank toevoegen, linkjes verkrijgen..

AIDA Formule

Een goede salepage bevat een aantal elementen. Een salespage wordt meestal volgens de AIDA formule toegepast.

A = Attention

I = Interest

D = Desire

A = Action

Attention: Je wilt de aandacht van jouw website bezoeker krijgen. Wanneer jij zijn aandacht hebt zal deze persoon aandachtiger jouw website pagina doorlopen.

Interest: Wek een bepaalde interesse bij jouw website bezoeker.

Desire: Creëer een bepaald verlangen, zorg dat de website bezoeker een gevoel krijgt van: “Ik wil dit”..

Action: Laat de website bezoeker overgaan tot actie. Dus denk hierbij aan download mijn e-book, gratis offerte, gratis webinar en zo kan ik nog wel een aantal puntjes opnoemen. Zolang jouw website bezoeker maar tot actie over gaat!

Zoals je kan lezen is deze AIDA formule een goede structuur om aan te houden. Je kan namelijk eenvoudig een bepaalde tekst schrijven via deze methode.

Vervolgens zet je deze tekst om tot een landingspagina, wanneer een website bezoeker dan jouw pagina volgt, zal het conversie percentage ook vele male hoger zijn!

Opvolgen van jouw leads

Zodra je de 3 bovenste tips aandachtig uitvoert, zal je zien dat er een overvloed aan leads zal binnen komen. Mijn vraag aan jouw, is hoe volg jij deze leads op?

Ze vragen bijvoorbeeld een offerte aan, jij belt ze op voor een afspraak, waarna jij langs komt en vervolgens horen ze vrij weinig van je…

Dat is natuurlijk zonde, wanneer een website bezoeker besluit om zich aan te melden bij jouw zijn ze warm! Op dit moment hebben ze je website bekeken en hebben zij vertrouwen in jouw expertise. Om deze warme lead vast te houden kan je deze opvolgen en ook nog eens geheel automatisch het kost je eigenlijk niet veel extra werk…

Op het moment dat iemand zich aanmeld kan jij deze toevoegen aan een mailing lijst, in deze mailing lijst kan jij een lead warmer en warmer maken. Je kan precies meten of iemand een bepaald mailtje heeft gelezen.

Waarom zou je iemand opvolgen met mailtjes?

Nou simpel, wanneer iemand dus interesse heeft in jouw dienst of product, en jij deze waardevolle informatie kan toe sturen per mail met bijvoorbeeld tips, videos, casestudies dan maak jij deze lead warmer en warmer.

Wat er dan vervolgens gebeurt.

Doordat jij zoveel waarde mee geeft aan deze lead zal het stukje sales ook makkelijk worden omdat je deze zelf warmer maakt met jouw expertise.

Deze mailtjes worden geheel automatisch verstuurd je kan bepalen om welke tijden jij een mail wilt sturen, aan wie en wanneer.

 

Vond jij dit een goed artikel? Laat het mij dan weten in de reacties. Heb je vragen over een van de punten die ik aanhaal, stel ze gerust zodat ik jou beter op weg kan helpen. Nog even een opmerking over dit artikel. Ik heb dit artikel uit eigen ervaring geschreven. Dit zijn praktische tips welke ik dagelijks uitvoer voor mijn klanten netwerk waardoor wij data en resultaat gericht te werk gaan. Wil jij liever jouw online marketing uit besteden ga dan even naar deze pagina waar je meer informatie kunt vinden over het uitbesteden van jouw online marketing campagnes https://marketingmetrics.nl/uitbesteden/

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Reacties

Laat een Reageren

U kunt deze gebruiken HTML tags en attributen: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Elke dagen tientallen leads uit je website halen?

Bijna klaar 95%

Waar mogen wij het ebook heen sturen?

Bijna klaar 95%

Waar mogen wij het ebook heen sturen?