575 Nieuwe klanten in anderhalf jaar tijd!

Lees hieronder stap voor stap hoe wij dit project succesvol hebben gemaakt! Hier beschrijven wij in vier fases het hele traject met onderaan de resultaten die wij hebben behaald voor dit bedrijf.

Official Google Partner Google Ads
Premier Google Partnet

De Resultaten ūüďą

Wij hebben voor een bedrijf geadverteerd waarin we meerdere campagnes hebben opgezet en geoptimaliseerd. Hierbij gaat het om een bedrijf dat gemiddeld ‚ā¨ 2500,- rekent per opdracht maar, omdat niet elke aanvraag direct een nieuwe klant wordt, zijn wij op een gemiddelde klantwaarde gekomen van ‚ā¨ 650,-per aanvraag.

Zoals je in de tabel hier kan zien, zijn er 575 aanvragen binnengekomen tegen een conversie prijs van ‚ā¨ 75,63 per conversie. Dat houdt dan ook in dat zij ‚ā¨ 373.750 euro hebben omgezet.

In totaal is er in anderhalf jaar tijd ‚ā¨ 45.000 euro ge√Įnvesteerd in online marketing dat wil dus zeggen dat deze campagne een return on investment (ROI) heeft van 831%!

online_marketing_2018

Fase 1: Onderzoek

Wij hebben een aanvraag gekregen van een klusbedrijf omdat zij meer klanten wilden hebben. Voorheen haalde zij werk via Werkspot of andere offerte aanbieders, maar zij merkte ook dat dit niet heel erg winstgevend is, omdat de concurrentie super groot is.

Na overleg en akkoord op onze offerte zijn wij gelijk aan de slag gegaan met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Dat houdt in

  • Relevante Zoektermen Analyseren
  • Advertentie Mogelijkheden
  • Concurrentie onderzoek
  • Website Conversie Analyse

Dit houdt in dat wij verschillende invalshoeken hebben bekeken waarop dit bedrijf gevonden kan worden. We hebben niet simpelweg wat zoektermen gebruikt. We hebben brede zoektermen gebruikt die wij later konden gaan optimaliseren.

Fase 2: Campagnes Opbouwen

Na een uitgebreid onderzoek hebben wij alle data, die wij hebben kunnen verzamelen, in een Google Ads Campagne gezet en hier SKAG campagnes van gemaakt. Dit staat voor Single Keyword Ad Groups. Op deze manier krijgen wij een hoge CTR score en een hoge relevantie score. 

Doordat wij deze techniek gebruiken, levert dit ons een voordeel op waardoor de kosten per klik goedkoper worden en de kans groot is dat je voordelig in de top 3 staat.

Fase 3: Data Optimaliseren

In de afgelopen weken hebben wij veel data ontvangen van zoektermen die door de klant zijn ingetypt. We kunnen nu precies zien welke zoektermen goed zijn en welke juist niet. 

Hierbij is het belangrijk om voldoende uit te geven, zodat er ook voldoende data is om over te beslissen. Ook is het belangrijk dat er resultaat is! Wanneer een campagne of zoekterm geen resultaat oplevert, is het belangrijk dat je deze niet gaat optimaliseren maar uitschakelen!

 

Fase 4: Meer Rendement Behalen

We willen juist zoveel mogelijk rendement behalen van het budget dat wij uitgeven op deze campagne. Dat gaan wij doen door middel van de negatieve zoekwoorden die geen resultaat hebben opgeleverd. Deze sluiten we uit en zorgen we ervoor dat het bedrijf hier niet meer op gevonden wordt. Omdat het toch niks oplevert! 

De goedlopende en winstgevende zoekwoorden hebben we gebruikt om nieuwe SKAG’s campagnes mee op te zetten waarvan we nu het budget kunnen gaan opschalen om meer rendement te krijgen.

Vrijblijvende Offerte Aanvragen

Laat uw gegevens achter zodat wij binnen 24 uur contact met u op kunnen nemen.

Gratis het online marketing stappenplan ontvangen

* Je ontvangt het ebook binnen 10 minuutjes gratis in je email box!

Terug Bel Verzoek

Wilt u liever dat wij u terug bellen? Laat ons weten wanneer het u het beste uit komt: